MODIFICAREA CERINTELOR DE CERTIFICARE
- Prin intrarea in vigoare a standardului roman SR ISO/CEI 17021 _ 2007 Evaluarea conformitatii – Cerinte pentru organismele care efectueaza auditarea si certificarea sistemelor de management, sistemul de certificare promovat de ROCERT a suferit modificari ca urmare a alinierii acestuia la noile cerinte impuse de standardele internationale. Din acest motiv auditul de certificare se va desfasura la sediul solicitantului in doua etape distincte :
Etapa 1 ce va avea drept principale obiective:
- evaluarea conformitatii documentarii sistemului de management,
- de a colecta informatiile necesare referitoare la aspectele legale si de reglementare aplicabile domeniului de activitate,
- de a colecta informatiile necesare referitoare la domeniul de certificare, structura de procese, si orice alte aspecte relevante privitoare la functionarea sistemului de management al calitatii;
- de a evalua daca programul de audit intern, respectiv analiza de management functioneaza
Etapa 2 ce va avea drept obiectiv evaluarea nivelului de implementare si eficacitatea sistemului de management implementat.
Efectuarea etapei 2 este conditionata de eliminarea de catre solicitant a eventualelor neconformitati identificate in etapa 1 .
Perioada de timp intre cele doua etape nu poate fi mai mare de 90 de zile
- Aplicarea noului sistem de certificare incepe cu 15.01.2008 .
- Pentru societatile certificate aplicarea acestui sistem de evaluare se va aplica odata cu reinnoirea certificarii .
- Pentru societatile aflate in curs de certificare, aplicarea noului sistem se va aplica odata cu efectuarea auditului de certificare .
PRECIZARI PRIVIND TRATAREA RECLAMATIILOR SI APELURILOR
Reclamatiile privind serviciile oferite de catre ROCERT si reclamatii provenite din partea unui tert vis-a-vis de certificarea unei organizatii pot fi depuse la secretariatul ROCERT prin fax, posta , sau delegat .
Toate reclamatiile vor fi tratate de catre personal independent de activitatea reclamata, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii reclamatiei / apelului .
Pentru a efectua o analiza eficienta a situatiilor prezentate in reclamatie, este necesar ca ROCERT sa dispuna de urmatoarele informatii (informatii minime pe care reclamatia trebuie sa le contina ):
- informatii cu privire la reclamant ( denumire, adresa, contacte)
- situatia reclamata
- solutionarea ceruta
Impotriva deciziilor Comitetului de Certificare, clienti pot face apel in termen de 30 de zile de la data notificarii deciziei. Apelurile se depun la secretariatul ROCERT prin fax, posta , sau delegat.
Toate apelurile vor fi tratate de catre personal independent respectiv Comitetul de apel ROCERT in termen de 30 de zile de la data inregistrarii apelului.
|